PT Smallgroups blir PT TEAM

Vi jobbar vidare, lämnar PT smallgroup som koncept och lanserar PT TEAM.

PT TEAM betyder att en grupp deltagare tränar tillsammans med samma fokus och mot liknande mål.
Ett TEAM får bestå av 4-6 personer som tränar tillsammans under ett bestämt antal veckor,
ett bestämt antal ggr i veckan.
TEAM är inte gruppträning utan varje deltagare får individuell hjälp inom ramen för Personlig Träning.
Du får alltid ett individuellt möte med den Personliga Tränare som håller i teamet.

Detta får du dessutom till halva priset av vad en PT träff kostar. Med andra ord, har du köpt 12st PT träffar så har du 24st PT TEAM träffar tillgängliga.

Tillsammans är vi starkare! Häng med i ett TEAM, ta chansen att nå ditt mål och våga utmana dig!
Vi hjälper dig på vägen!

Scrolla ner och se aktuella TEAM som är på gång. Inom kort kommer vi även ha en whiteboard i foajén där man kan se vilka TEAM som är på gång och platstillgång.

Mer specifik information kring varje TEAM får du inför respektive start.

Vid intresse, kontakta receptionen eller skicka ett mejl till personligtraning@mittlivsstil.se


 

PT TEAM – Löpning

Löpning för nybörjare

Det här är en Smallgroup som passar dig som vill komma igång med löpningen. Fokus ligger på löpteknik för att stärka de strukturer och muskler som vi belastar i löpningen. Löpskolning och löpteknik blandas upp med löpning eftersom detta behövs för öka uthålligheten, men även för att kroppen i stort ska vänja sig vid löpning.

PT TEAM – Löpning

Medeldistans - Från joggare till löpare

Passar dig som har viss vana av löpning men som känner att det finns utvecklingspotential både i löpteknik, uthållighet och hastighet.

Löpteknik och löpskolning ingår för att bibehålla styrkan i de involverade strukturerna. En betydligt större del av träningen ägnas dock åt löpning för att du ska vänja kroppen vid en högre fart som du orkar hålla under en längre tid. Målet är att förbättra din tid på sträckor upp till 10km.


 

PT TEAM – Löpning

Långdistans - Träna för sträckor över 10km eller ett OCR-lopp

En smallgroup för den erfarne löparen som sprungit under en längre tid och som kanske även ställt upp i ett eller flera tävlingslopp.

Fokuset ligger framför allt på löpningens olika sätt att träna på och mindre energi läggs på löpskolning. Syftet för deltagarna är att få en inblick i de olika momenten som ingår i löpning för att bibehålla löpsteg under längre distanser, samt träna upp uthållighet och snabbhet. Om målet är att kunna ställa upp i ett OCR-lopp bör man förbättra sin tid på milen och då är denna smallgroup perfekt.

PT TEAM - Kettlebell

Fungerar lika bra för nybörjare som för den erfarne tränaren.
Vi arbetar med ett urval av fitnessövningar och variationer för roligare kettlebellträning, grundläggande övningar för kettlebell sporten och ser på skillnaden mellan kettlebell för styrka kontra kondition.
Du behöver inga förkunskaper för att tillgodogöra dig kunskapen. Vi lär dig från grunden hur du hanterar redskapet, korrigerar din rörelse och optimerar utkomsten av varje repetition.


 

PT TEAM – Tyngdlyftning

Redo att lära dig tyngdlyftning på riktigt? Vi arbetar genomgående med teknik, kroppskännedom, hållning, muskelaktivering, rörelsemönster och slutposition.
För att underlätta inlärningen av ryck och stöt så kommer vi förutom skivstänger även att använda oss av bland annat kvastskaft.
Vi lär dig från grunden, korrigerar din rörelse och bli inte förvånad om du får ett par rörlighetsövningar med dig hem att träna på.

PT TEAM - Kom igång

Är du redo att förändra din livsstil en gång för alla?
Då är detta en Smallgroup för dig!
I denna 70 dagars utmaning träffas vi med regelbundna intervaller och kombinerar högintensiv träning med förståelse och kunskap om vikten av lågintensiv träning för återhämtning, samt styrketräning för att öka, eller bibehålla muskelmassan.
Till denna Smallgroup har StiL´s personliga tränare, Frej och Camilla flätat samman de komponenter som de har funnit viktiga för att ta sina klienter till framgång.


 

Dela på Facebook