PILATES

Pilates är en lugn träningsform där vi arbetar på matta. Rörelserna görs långsamt med fokus på vår inre bålstyrka. Träningsformen passar alla och har egenskapen att bygga upp styrkan inifrån. Andningen är viktig i pilates där vi arbetar med bröstandning för att kunna behålla den inre magmuskulaturen spänd genom hela passet.

mental styrka

fokus

bålstabilitet

styrka

core

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Nytta / Fördelar

Regelbunden träning kommer att få dig att känna dig starkare, smidigare och mer medveten både fysiskt och mentalt.


Om klasserna

Träningsformen passar alla och har egenskapen att bygga upp styrkan inifrån.


Om sal & material

Vi kör passen i lilla salen och yogamattor finns att låna.


Bokning

Passet kan bokas via webben. Om det finns lediga platser så går det även bra med drop-in. Biljetten hämtas i bokningsstationen i receptionen. Bokade platser hämtas ut 10 minuter före utsatt starttid.

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Tänkvärt

Passen genomförs utan skor. Du behöver inte ta med egen yogamatta, det finns att låna. Passet är 60 min.


Innehåll / Moment

Alla rörelser utgår från bålen, med syfte att stärka kroppen.

Instruktörer

  • torsdag
    • Typ
      Tid
      Plats
      Instruktör
      Status
    • Typ
      Pilates
      Tid
      17:30 - 18:30
      Plats
      Lilla salen (Mitt Livs StiL)
      Lilla salen (Mitt Livs StiL)
      Instruktör
      Sofia Lindmark
      Sofia Lindmark
      Status
      8
      platser kvar: 8
  • tisdag
    • Typ
      Tid
      Plats
      Instruktör
      Status
    • Typ
      Pilates
      Tid
      19:15 - 20:15
      Plats
      Lilla salen (Mitt Livs StiL)
      Lilla salen (Mitt Livs StiL)
      Instruktör
      Susann Johansson
      Susann Johansson
      Status
      > 20
      platser kvar: > 20

Du kanske också gillar

Dela på Facebook