Till nyhetsarkivet
2018-01-02

SMART mål!


Nytt år och möjligtvis har du avlagt ett nyårslöfte om att börja träna eller att börja träna mer regelbundet! För att ge dig själv bättre förutsättningar att hålla fast vid ditt nyårslöfte om att börja träna (mer) så är ett tips att sätta upp ett SMART mål. Läs mer på vår hemsida under nyheter.

Fantastiskt bra att du känner en längtan, ett sug, eller kanske ett behov av att börja träna! Hos oss på Mitt Livs StiL finns ett stort utbud att välja på och det kommer att finnas något även för dig.

Som sagt, att sätta upp ett SMART mål är ingen dum idé och något vi rekommenderar alla, oavsett nivå:

SSpecifikt;

  • Vad vill du uppnå med din träning. Att säga till exempel ”må bra” är lite för diffust och stort. Försök ta ner det på en så specifik nivå som möjligt.

MMätbart;

  • Att kunna springa 5km på en viss tid, göra 3 chins med egen kroppsvikt, eller träna 3 gånger i veckan (Här kan vi hjälpa dig att ta ut statistik för hur många ggr du tränat hos oss).

AAccepterade;

  • Målet ska vara accepterat hos dig. Det ska alltså inte vara en förändring eller ett mål som din omgivning vill att du ska uppnå. DU ska vilja nå målet.

RRealistiskt;

  • Sätt upp ett mål som du t.ex. kan nå utifrån hur många gånger per vecka du kan träna som minimum utan att något annat i livspusslet kan komma mellan.

TTidsbestämt;

  • Ett bestämt datum för när målet ska vara uppnått.

Om du behöver hjälp att hålla motivationen uppe eller behöver hjälp att utforma din träning så att du får de bästa förutsättningarna och verktygen för att nå ditt mål, så finns våra personliga tränare Camilla och Frej här och kan hjälpa dig.

Lycka till med träningen!

 

Dela på Facebook